Inschrijven?

Wil jij je inschrijven voor wedstrijden? Meld je dan snel aan via onze AVH inschrijfsite: www.atletiek-inschrijven.nl/avh. De wedstrijden die in deze inschrijfsite staan genoemd worden vanuit AVH begeleid en betaald.

Wil je aan meer of andere wedstrijden deelnemen? Kijk dan op www.atletiek.nu. Inschrijving voor deze wedstrijden mag je zelf of via Rico Stegink (wedstrijdsecretariaat) avhsecretariaat@gmail.com regelen.

Soorten wedstrijden

Er zijn in de baanatletiek meerdere typen wedstrijden. Ieder type staat hieronder beschreven.

Medaillewedstrijd

In het seizoen, dat loopt van april tot en met september, zijn er 4 medaillewedstrijden: 2 voor de zomervakantie en 2 na de zomervakantie. Aan het begin van het seizoen worden er per onderdeel drie limieten per onderdeel gesteld, deze staan voor brons, zilveren of gouden limiet. Na de 4 medaillewedstrijden wordt gekeken hoe er over alle onderdelen gescoord is. Hierdoor krijgt de atleet bijvoorbeeld bij 5x een zilveren limiet en de rest brons uiteindelijk één zilveren medaille. Door deze opzet is het minder belangrijk wat je concurenten presteren, maar gaat het echt om jezelf te verbeteren. De eerste en de derde wedstrijd zijn hetzelfde zodat je de onderdelen 2x per jaar hebt, dit geldt ook voor de tweede en vierde.

Kijk voor meer informatie over de medaillewedstrijden ook op deze webpagina.

AVH Clubkampioenschap

Een meerkamp alleen voor leden van AV Haaksbergen. Diegene met de meeste punten op de meerkamp mag zich een jaar lang clubkampioen noemen. We proberen de clubkampioenschappen 2x per jaar te organiseren, namelijk indoor in januari of februari (sporthal de Els) en in het najaar op de atletiekbaan.

Competitiewedstrijd

Waar bij andere wedstrijden de atleten de wedstrijd voor zichzelf presteren, is een competitiewedstrijd in teamverband. Elke atleet mag 3 onderdelen op een dag doen, per onderdeel worden punten toegekend aan de prestaties. Het team dat aan het einde van de dag de meeste punten heeft gescoord, staat bovenaan.

Er zijn 2 of 3 competitiewedstrijden in een seizoen. Wanneer een team na deze 3 wedstrijden landelijk bij de beste 12 teams staat, dan mag het meedoen aan de landelijke finale om te strijden voor de nationale titel.

Competitiewedstrijden zijn vanaf de junioren. AVH probeert bij alle juniorencategorieen een ploeg op te stellen. Wanneer dit niet lukt worden er ploegen samengevoegd.

(Blok)meerkamp

Een meerkamp bestaat vaak uit 3 of 4 onderdelen. Per onderdeel wordt een prestatie behaald, waarbij een bepaald puntenaantal hoort. Diegene die over de 3 of 4 onderdelen de meeste punten heeft gescoord, heeft de wedstrijd gewonnen.

Twentse Cross Competitie (TCC)

Deze wedstrijden vallen in de winter. Bekijk voor meer informatie www.twentsecrosscompetitie.nl.